Navigatie

Gratis werkplekonderzoek

Vorige Artikel 5 van 105 Volgende

Gratis werkplekonderzoek
De afgelopen weken heeft u een aantal blogs voorbij zien komen over zitadvies, maatwerkbureaustoelen en vergoedingen. Maar hoe goed een bureaustoel ook kan zijn, hoe nauwkeurig deze is opgemeten en gemaakt, als de werkplek niet op orde is en op de juiste wijze is ingesteld kan het gehele effect van de stoel teniet worden gedaan.

Laat altijd een adviseur de werkplek controleren en voor je instellen. Als de stoel geleverd wordt hoort de leverancier de werkplek voor je te controleren en eventueel aan te passen. Het is goed om voordat er gekeken wordt naar een bureaustoel de werkplek door de adviseur te laten beoordelen. Vaak is aan de inrichting van de werkplek al te zien waar veel van de problemen vandaan komen.

Werkplekonderzoek
Er is een mogelijkheid om een online werkplekonderzoek uit te voeren in relatie tot de zitproblematiek en/of de werkplek-gerelateerde klachten. Het werkplekonderzoek en adviesgesprek is bedoeld voor gebruikers, interne Arbo-adviseurs, Ergo-coaches en adviseurs die een werkplek voor een medewerker willen laten controleren.

U krijgt een online vragenlijst aangeboden. Na het invullen van de vragenlijst en het uploaden van een aantal foto's nemen we contact met u op voor een vrijblijvend advies t.a.v. de werkplekinrichting en de bureaustoel.

Adviesgesprek
Als cliënt kunt u in een online adviesgesprek zelf vragen stellen over uw fysieke beperking, zitproblematiek, RSI/CANS, uw stoel, een aanvraag bij het UWV of een verzekering of een specifiek advies dat u gekregen heeft. Tijdens dit gesprek maken wij zo nodig gebruik van het door u ingestuurd foto, videomateriaal en documenten. Mogelijke onderwerpen die besproken kunnen worden:

  • Specifieke klachten.
  • Beoordeling werkplek, inrichting en zit-advies.
  • Wat is de beste zitoplossing bij een scoliose, kyfose, arthrodes, amputatie, protheses enz.
  • Wat is de juiste werkplekinrichting in relatie tot het zitprobleem of de specifieke klacht.
  • Wat zijn de mogelijkheid voor financiering (UWV, AOV, ziekte-verzuim, letselschade).
  • Mijn aanvraag voor een aangepaste/maatwerk bureaustoel bij het UWV is afgewezen, wat nu? Wat zijn de alternatieven.
  • Wat moet ik met de aanvullende vragenlijst van het UWV? Dined maten.
  • Second opinion van een geleverde voorziening of proefplaatsing.
  • Zijn er mogelijkheden voor aanpassingen van mijn auto-, bus-, of heftruck-stoel.
  • Zijn er mobiele meeneembare oplossingen enz.

Tenslotte
Deze blogs zijn een aanzet tot het kritischer gaan nadenken over het kiezen en aanbieden van bureaustoelen aan patiënten, cliënten en medewerkers met zit- en/of rugklachten. Er zijn heel veel mogelijkheden en een bureaustoel is snel aangeschaft, maar als dan vervolgens blijkt dat de klachten niet verdwijnen is dat een frustratie voor alle betrokken partijen.
We zien vaak dat medewerkers die 2-3 stoelen op proef hebben gehad, bezwaard dan maar de minst slechte kiezen. Het probleem lijkt tijdelijk opgelost, maar na enige tijd komt het probleem weer terug.
De medewerker zal dan vaak niet meer aan de bel durven trekken en blijft zitten tot er uitval ontstaat.

Zijn er vragen over zitten waarbij, in welk stadium dan ook er een vermoeden is van een medisch klachten beeld, neem dan zo snel mogelijk contact op. Binnen een paar weken kan het probleem worden opgelost worden en verzuim en veel ergernis voorkomen worden.

Een goede medical bureaustoel kost net zoveel als de gemiddelde schadelast van 5 verzuimdagen!

Informatie of geheel vrijblijvend advies kan aangevraagd worden via Peter Hennekes op 0182-554704 of via info@hennekes.nl. Wij verwijzen u ook graag naar onze website www.hennekes.nl. Hier kunt u ook terecht voor tips over een goede zit-/werkhouding, ons e-boek downloaden en voor
een gratis zitadvies en passing. 

© 2011 - 2019 Tel:0182-554704 | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel